IT

Perkongsian isu-isu perkembangan Teknologi dari dalam dan luar negara yang terkini..

Saturday, 21 December 2013

Zavvi mengancam pembeli selepas penghantaran tidak sengaja PS Vita


Peruncit dalam talian Zavvi telah memberi amaran pelanggan yang ia sengaja memberi konsol permainan video yang mereka boleh dikenakan tindakan undang-undang jika mereka tidak mengembalikan mesin.

Firma UK tersilap hantar PlayStation Vitas kepada pembeli yang telah menyusun permainan £ 20 pada bulan lalu. Ia kemudiannya memberi amaran kepada mereka yang tidak secara sukarela mengembalikan dan ia mungkin mengambil "solusi undang-undang" .

Seorang pakar memberi amaran langkah itu boleh merosakkan jenamanya.

Berita tentang isu itu mula-mula diliputi oleh permainan blog Dark Zero.

Ia menerbitkan "notis terakhir" surat yang dihantar kepada salah satu Zavvi pelanggan yang pada asalnya mengarahkan salinan Tearaway permainan platform.

"Seperti yang anda sedia maklum, akibat daripada kesilapan teknikal, anda tidak dihantar Tearaway ( berharga kira-kira £ 19,99) dan sebaliknya telah menghantar PS Vita ( berharga kira-kira £ 169,99 ). Ini ralat di pihak kami dan kami memohon maaf atas sebarang kesulitan yang telah menyebabkan anda , "katanya.

Tearaway

Pelanggan yang tela terjejas h hanya dijangka menerima permainan Tearaway

" Kami telah cuba untuk menghubungi anda beberapa kali untuk memberi anda peluang untuk kembali perkara ini kepada kami ( pada kos kita dan tiada kesulitan kepada diri sendiri ) , tetapi untuk tarikh anda enggan berbuat demikian.

"Ini adalah notis akhir untuk sopan mengingatkan anda bahawa anda tidak memerintahkan , atau membayar untuk , a PS Vita dan jika anda gagal untuk menghubungi kami melalui 17:00 (waktu UK ) pada 10 Disember 2013 untuk mengatur masa yang sesuai untuk PS Vita kepada dikumpulkan kami berhak untuk menguatkuasakan mana-mana dan / atau semua remedi undang-undang kepada kami. "

Jurucakap The Hut Kumpulan - yang memiliki Zavvi - mengesahkan bahawa surat itu adalah tulen, tetapi enggan menyatakan berapa banyak telah dihantar atau mengulas lanjut.


BBC memahami bahawa majoriti pelanggan dihubungi oleh firma itu telah mematuhi permintaan itu.

hujah undang-undang

Berdasarkan kumpulan The Hut ancaman tindakan undang-undang pemahamannya mengenai jarak peraturan jualan di UK.

Walaupun mereka menyatakan bahawa "barang-barang yang tidak diminta " boleh dirawat sebagai hadiah tanpa syarat yang tidak perlu dikembalikan , dan bahawa ia adalah menyalahi undang-undang untuk penghantar untuk mengancam tindakan undang-undang - undang-undang mereka adalah berdasarkan kelayakan menambah bahawa ini hanya terpakai jika terdapat ada masalah " permintaan terlebih dahulu yang dibuat oleh atau bagi pihak penerima" .

Dalam kes pesanan yang telah dibuat tetapi bercampur, Biro Nasihat Rakyat mencadangkan pengguna sememangnya perlu mengembalikan barang kembali.

" Jika barang yang dihantar kepada anda dengan tidak sengaja, anda perlu menghubungi sesiapa yang menghantar mereka untuk membiarkan mereka tahu dan meminta mereka untuk mengambil barang itu ," ia berkata di laman webnya.

"Anda mungkin mendapatkan barang-barang yang dihantar oleh kesilapan jika mereka adalah untuk orang lain atau anda telah dihantar salinan atau barangan tambahan di atas apa yang anda pesan . "


Permainan video adalah antara barangan laris pada laman web ini Zavvi

Pelanggan Machiavelli

Komen yang ditinggalkan oleh pemain di forum perbincangan Eurogamer ini menunjukkan bahawa ramai bersimpati dengan permintaan Zavvi yang konsol dikembalikan.

Walau bagaimanapun, beberapa pihak membantah bagaimana cara firma itu mengendalikan urusan .

" Saya tidak menafikan bahawa kesemua ini adalah sebab untuk kembali mereka Vitas , kerana mereka jelas dihantar dalam kesilapan. Walau bagaimanapun , saya telah menyifatkan mereka sebagai Scumbags atas dasar menggunakan 'undang-undang ' sebagai justifikasi untuk nada mengancam surat itu, "tulis karaokequeen3 .

Satu barangan pengguna pakar berkata bahawa firma itu berisiko merosakkan jenamanya semasa musim membeli-belah penting Krismas.

" Sama ada pelanggan mempunyai hak yang sah untuk menyimpan barang-barang , atau sememangnya perlu kembali mereka, mereka akan merasakan bahawa tanggungjawab bagi kesulitan yang disebabkan duduk tepat dengan perniagaan yang disalah hantar mereka," Aidan Bocci , ketua eksekutif Advantage Perdagangan perundingan, memberitahu BBC.

" Perniagaan itu mesti bunga dengan berhati-hati .

" Pendekatan yang berat tangan untuk memastikan barang-barang tersilap dihantar dikembalikan yang terbaik akan membawa keluar rentetan Machiavelli dalam kumpulan kecil orang dan paling teruk merosakkan reputasi perniagaan yang jujur ​​kepada pelanggan setia - sumber terasnya keuntungan - yang kini sedang diberitahu oleh perniagaan yang ' kita tidak mempercayai anda ' " .


Sumber : BBC News
Share:

0 comments:

Post a Comment

Contact Us

Name

Email *

Message *

Popular Posts

JUMLAH PAPARAN HALAMAN

Blog Archive

Adakah Teknologi dapat diikuti oleh anda?

Flickr Images

  Imsak      5:32
  Subuh      5:42
  Syuruk      7:04
  Zohor      13:14
  Asar      16:37
  Maghrib      19:22
  Isyak      20:36

About


About me

Translate

Flickr Images

Popular Posts

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

Pages

Theme Support

PETIR MERAH