IT

Perkongsian isu-isu perkembangan Teknologi dari dalam dan luar negara yang terkini..

Saturday, 21 December 2013

Rehat dengan iklan TV atau percutian dengan iklan TV?


Internet telah merevolusikan perniagaan pengiklanan dengan gergasi web seperti Google mengubah cara syarikat memasarkan produk mereka - tetapi satu perkara tidak berubah.

TV masih merupakan tempat yang pengiklan pergi untuk mendapatkan kesan yang paling besar , bagaimanapun banyak yang kos. A komersial 30 - kedua semasa Faktor X - atau semasa Superbowl di Amerika Syarikat - dijamin untuk menarik perhatian penonton yang besar dan meningkatkan jualan dan profil anda. Hasil pengiklanan TV, walaupun tarikan saingan kini boleh didapati untuk pemasar, diramalkan meningkat sebanyak 4% di UK tahun ini.

Tetapi beberapa straw dalam angin minggu ini telah membuat saya tertanya-tanya sama ada televisyen komersil hampir akan terganggu dengan kaedah baru yang inovatif. Orang yang awal pertama adalah percubaan pertama Facebook pengiklanan video.

Ini adalah hal yang rendah, dengan segelintir pengguna Amerika melihat beberapa iklan 15 saat di newsfeed mereka yang dimainkan secara automatik kerana mereka menatal ke bawah garis masa. Tetapi secara peribadi, rangkaian sosial memberi taklimat bahawa ini adalah permulaan sesuatu yang besar. Satu penyampaian bocor menunjukkan kakitangan Facebook diberitahu untuk iklan video pasaran sebagai menawarkan jangkauan yang lebih baik daripada televisyen, dengan lebih sasaran .

Satu sumber memberitahu saya bahawa rangkaian akan bertujuan untuk jenama mewah - " peruncit perabot tidak murah " - dan tidak menafikan laporan bahawa slot satu hari di laman web ini akan ditetapkan pengiklan balik $ 2m sejuk. Jika syarikat-syarikat membuat keputusan bahawa adalah cara yang berguna untuk mencapai penonton, maka mereka mungkin mempunyai kurang berbelanja di slot TV tradisional komersial.

Tetapi beberapa syarikat berdaya cipta mendapati mereka tidak perlu untuk membayar sesiapa untuk meletakkan iklan mereka - jika mereka boleh meyakinkan penonton web untuk berkongsi .

Ambil penerbangan AS WestJet . Ia dipasang aksi bijak di mana penumpang memberitahu Santa Claus semasa mendaftar masuk apa yang mereka mahu untuk Krismas, maka pada akhir lain mendapat hadiah diserahkan kepada mereka pada kuda main bagasi. Jadi pandai dan melibatkan diri dalam fakta bahawa video itu telah dilihat lebih 30 juta kali di YouTube, dan ditunjukkan ke atas semua jenis saluran berita . Menjadikannya tidak mungkin menjadi murah - tetapi mengagihkan kos iklan sedikit atau apa-apa.

Video lain yang telah pergi bingung virus minggu ini adalah kononnya keluarga Amerika itu mesej Krismas untuk rakan-rakan. Sekali lagi, ia mendapat jenaka dan nilai-nilai pengeluaran yang besar, yang telah memenangi lebih daripada 12 juta pandangan YouTube - bersama-sama dengan penampilan pada rancangan televisyen sarapan Amerika Syarikat. Dan pada akhirnya anda mendapati keluarga yang mempunyai perniagaan video korporat sendiri - yang mana ini adalah iklan yang sangat berkesan.

ThinkBox - badan yang mempromosikan iklan di TV British - bukan tentang membuang dalam tuala. Mereka menghantar saya pelbagai statistik yang menunjukkan bagaimana kuat TV kekal sebagai medium - 2.5 kali pulangan jualan mana-mana medium lain, pulangan purata £ 1,70 untuk setiap 1 £ dilaburkan. Dan ia adalah benar bahawa ramalan-ramalan kemerosotan menonton TV - dan dengan itu pengiklanan TV - telah pelbagai tanda setakat ini.


Mungkin, bagaimanapun , pengiklan telah menemui bahawa iklan video sememangnya boleh menjadi cara yang paling berkesan untuk mencapai hati dan minda pengguna - mereka tidak perlu datang dalam bentuk slot mahal pada rangkaian TV. Pengiklanan TV tradisional masih merupakan pilihan yang selamat untuk bos pemasaran di jenama besar - tetapi sesetengah kini akan tertanya-tanya sama ada Facebook atau virus video boleh menyerahkan lebih banyak bang untuk dolar mereka.
Share:

0 comments:

Post a Comment

Contact Us

Name

Email *

Message *

Popular Posts

JUMLAH PAPARAN HALAMAN

Blog Archive

Adakah Teknologi dapat diikuti oleh anda?

Flickr Images

  Imsak      5:32
  Subuh      5:42
  Syuruk      7:04
  Zohor      13:14
  Asar      16:37
  Maghrib      19:22
  Isyak      20:36

About


About me

Translate

Flickr Images

Popular Posts

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

Pages

Theme Support

PETIR MERAH