Kamera penggambaran filem seperti ini
adalah yang seringkali dibuat oleh pengilang Switzerland BOLEX. Mungkin ramai
tidak tidak tahu yang kamera diatas " The Digital Bolex D16 Cinema Camera
" adalah salah satu kamera yang digunakan oleh para pengarah untuk membuat
filem-filem. Di luar Negara mereka (pembuat filem) sebelum ini banyak projek-projek
mereka menggunakan filem 16mm yang agak murah, maka ia tidak kelihatan mahal seperti menggunakan filem 35mm.
Hari ini, di usia video digital,
pembuat filem yang ingin mengambil langkah dari pengguna kamkoder sedang mencari
jalan dan melihat beberapa peralatan yang cukup mahal. Usahawan Joe Rubinstein
dan Elle Schneider telah cuba untuk mengubah perkara ini dengan pengenalan
Kamera Digital BOLEX D16 Cinema mereka.
D16 ini sedang dimajukan dengan kerjasama BOLEX Antarabangsa
Hasil
daripada kempen Kickstarter yang berjaya, Kamera Digital BOLEX D16 Cinema itu
sedang dimajukan dengan kerjasama BOLEX Antarabangsa. Ia memiliki penampilan
menarik retro kamera filem 16mm klasik, tetapi video rekod HD pada resolusi
2048 x sama ada 1152 (2K) atau 1080p, melalui 16mm berukuran sensor Super
dengan 12 perhentian julat dinamik. Kadar bingkai adalah laras sehingga 32fps,
dan ia mencatat dalam 12-bit format mentah Cinema DNG - ini bermakna bahawa
video tidak dimampatkan, kerana ia berlainan format.
Pandangan atas kamera
Kamera mempunyai dua 24-bit saluran
audio 96-kHz, setiap yang disampaikan oleh input mikrofon XLR sendiri. Rakaman
dirakam pada terbina dalam Kelas Enterprise pemacu keadaan pepejal, walaupun
D16 yang juga mempunyai dua slot kad CF. Kuasa disediakan oleh bateri boleh
dicas semula bersepadu yang menawarkan kira-kira empat jam dari jangka masa
setiap pertuduhan.
Sama seperti "sebenar"
kamera filem ia juga membolehkan pengguna untuk menukar dalam berbeza kanta
C-gunung seperti yang diperlukan - mereka juga boleh menggunakan kanta BOLEX
sedia ada.
Rakaman gambar dengan D16 digambarkan
sebagai memiliki " organik" ( membaca, " seperti filem " )
yang berkualiti, dan dapat dilihat dalam video demo pada akhir artikel. Selain
itu, resolusi 2K yang membolehkan rakaman yang akan diunjurkan ke skrin besar
tanpa terlalu kasar, manakala format mentah yang tidak mampat membolehkan untuk
lebih di jalan pasca produksi manipulasi imej .
Rubinstein dan Schneider menyatakan
bahawa D16 adalah bertujuan bukan hanya untuk pembuat filem yang serius, tetapi
juga untuk amatur yang tertarik dengan meneroka video pawagam- kualiti. Dengan
kos USD $ 3299 , bagaimanapun, bekas kedua-dua kumpulan adalah lebih cenderung
untuk menjadi pembeli. Itulah sebenarnya harga yang sangat rendah , seperti
kamera digital pawagam dari orang-orang RED , Canon dan Sony rangkaian daripada
USD $ 10,000 kepada lebih daripada USD $ 30,000 . Kamera Blackmagic Pocket
Cinema, di sisi lain juga dengan hanya USD $ 995 - pasti ada pesaingan.
Kamera
Digital BOLEX D16 Cinema terdapat menerusi pertama pautan di bawah.
0 comments:
Post a Comment