IT

Perkongsian isu-isu perkembangan Teknologi dari dalam dan luar negara yang terkini..

Saturday, 21 December 2013

Facebook menjalankan ujian pengiklanan video

Iklan video automatik dalam newsfeeds boleh menyakitkan hati pengguna, tetapi mereka juga boleh membuat Facebook banyak wang.

NEW YORK - Facebook berkata ia menguji iklan video yang muncul dalam suapan berita pengguna, mewujudkan satu lagi sumber potensi pendapatan iklan untuk rangkaian sosial.

Di bawah pelan semasa, iklan secara automatik mula bermain tanpa bunyi apabila mereka muncul. Pengguna boleh klik pada video untuk melihatnya dengan bunyi, atau tatal lalu jika mereka tidak berminat .

Facebook berkata ia telah menguji auto- bermain video senyap untuk kandungan video yang dikongsi di antara pengguna Facebook sejak September, dan sejak melihat peningkatan 10% dalam bilangan video yang ditonton , suka , dikongsi dan ulas.

Facebook berkata format baru itu akan membolehkan pengiklan untuk mencapai sebilangan besar orang dalam jumlah yang singkat , di samping meningkatkan kualiti iklan penggunanya melihat dalam suapan berita mereka.

Syarikat yang berpangkalan di California Menlo Park , menekankan bahawa idea ini masih dalam fasa ujian dan bahawa ia belum menjual iklan video. Syarikat itu tidak akan mendedahkan harga, tetapi berkata matlamatnya adalah untuk ciri ujian untuk menjadi produk pengiklanan premium direka untuk mencapai penonton yang besar pada masa-masa tertentu.

Sementara itu, perbelanjaan pengiklanan terus meningkat. Menurut firma penyelidikan eMarketer , perbelanjaan pengiklanan video digital akan lebih daripada tiga kali ganda dari 2012 peringkat untuk $ 9420000000 pada tahun 2017 , walaupun yang pales berbanding dengan pasaran pengiklanan TV yang dijangka mencapai $ 75250000000 pada tahun yang sama.

Penganalisis Citi Mark Mei disokong beliau rating " Beli" bagi saham Facebook , mencatatkan bahawa usaha iklan video dijangka dan boleh menambah lebih daripada setengah bilion dolar kepada pendapatan syarikat tahun depan dan sehingga $ 1 bilion menjelang 2016.

Sebagai sebahagian daripada ujian, Facebook berkata ia bekerjasama dengan Summit Entertainment untuk menunjukkan satu siri video yang berkaitan dengan filem yang akan datang " mencapah " kepada sebilangan kecil pengguna Facebook pada Khamis.


Facebook berkata bagi pengguna mudah alih iklan yang pramuat hanya apabila peranti disambungkan ke Internet tanpa wayar dan tidak akan menggunakan data tambahan. Tiada bunyi akan dimainkan kecuali jika pengguna klik atau paip pada video.

Sumber : New York Daily 
Share:

0 comments:

Post a Comment

Contact Us

Name

Email *

Message *

Popular Posts

JUMLAH PAPARAN HALAMAN

Blog Archive

Adakah Teknologi dapat diikuti oleh anda?

Flickr Images

  Imsak      5:32
  Subuh      5:42
  Syuruk      7:04
  Zohor      13:14
  Asar      16:37
  Maghrib      19:22
  Isyak      20:36

About


About me

Translate

Flickr Images

Popular Posts

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

Pages

Theme Support

PETIR MERAH