E-basikal Classic Caterham itu inspirasinya reka bentuk dari pelumba trek-lembaga tahun 1920-an
. Sejak tahun 1957 Caterham Group telah dikenali untuk yang dibina khas sukan keretanya, Formula Satu penyertaan dan sukan permotoran keseluruhan penipuan. Minggu ini di Pameran Motosikal Antarabangsa (EICMA) di Milan, bagaimanapun, Caterham mengumumkan bahawa ia akan meluaskan tawaran produk dari jentera empat roda dengan pelbagai yang beroda dua. Bermula pada 2014 Caterham Basikal akan memperkenalkan tiga produk baru: Brutus 750, Klasik E-Bike dan Karbon E-Bike.
Brutus 750
Menjanakan
Brutus di seluruh pelbagai tempat bersalji, tempat terpencil pengembaraan mempunyai injap
4, DOHC, 750cc satu silinder enjin cecair sejuk. Brutus 'automatik kotak gear
CVT direka untuk memberi penunggang berpengalaman lengkung pembelajaran lebih
mudah dan lebih mesra pengguna pengalaman berbanding konfigurasi manual
tradisional. Untuk memastikan perjalanan sebagai sopan yang mungkin, Caterham
telah dilengkapi Brutus dengan sehingga ke bawah 43mm garpu teleskopik
hidraulik di depan dan satu kejutan tunggal keluar kembali dengan mampatan dan
Pramuat pelarasan.
Tetapi kembali kepada kereta salji itu. Kita belum lagi
melihat apa-apa gambar, tetapi menurut Caterham yang Brutus 750 boleh ditukar
dari lasak dua roda mesin menunggang ke dalam kereta salji dengan mudah terima
kasih kepada kit penukaran aftermarket. Kit itu bermakna Brutus boleh
bermain-main dalam salji, pasir atau bahan-bahan longgar lain dengan kecekatan
ATV tradisional.
Classic e-bike
Dengan jarak
roda adalah 1.46 m (4.8 kaki), ketinggian 1.13 m (3.6 kaki) dan panjang keseluruhan
2.15 m (7 kaki) Brutus 750 mempunyai berat di sebuah besar 235 kg (518 lb) ...
jadi ia tidak betul-betul lincah. Untuk cantik sehingga Brutus 'sebaliknya
polarisasi estetik Caterham memilih untuk strategik percikan kuning, putih dan
British Racing Green warna mengenai casis basikal ini. Tidak seperti abang
besar itu, e-basikal Classic Caterham itu inspirasinya reka bentuk dari pelumba
trek-lembaga tahun 1920-an. E-basikal dikuasakan oleh 36 V, 250 W, motor tanpa
berus dipasang di tengah-tengah dengan sensor tork untuk menguruskan kuasa. A
Panasonic 36 V, 12 Ah litium bateri menyediakan jus dan Caterham telah direka
basikal supaya pek bateri kedua pilihan boleh ditambah jika dikehendaki.
Kepala
silinder palsu adalah sentuhan reka bentuk yang bagus dalam menyembunyikan
motor elektrik sementara juga membayar penghormatan kepada pelumba trek yang
telah lalu. Basikal menunggang sekolah lama, 26 "x 4" tayar belon
bersaiz manakala brek dikendalikan oleh cakera dan roller brek. A Shimano Nexus
3 setup gear Speed memberikan penunggang sederhana bersiap fleksibiliti
kerana mereka pedal / perjalanan di seluruh basikal mendakwa 25-50 batu (40-80
km) pelbagai. Tangki bahan api palsu bukan sahaja menyediakan estet indah
sebenar bagi logo Caterham tetapi berfungsi sebagai ruang simpanan untuk
barang-barang peribadi atau pengecas bateri.
Carbon e-bike
Akhir kata
daripada trifecta basikal adalah Karbon e-basikal. Dengan penampilan itu tidak
retro juga utilitarian, Caterham berkata reka bentuk dan bahan pilihan yang
Carbon diilhamkan oleh Formula Satu pengalaman firma. Ini inspirasi perlumbaan
mungkin menjelaskan modular bingkai basikal ini karbon aluminium, besar garpu
karbon galang, belakang penggantungan mono-kejutan, ringan aluminium rim,
sistem berasaskan prestasi brek dan tayar gentian karbon impregnated.
Seperti
Classic, Karbon menggunakan skrin LED kecil yang dipasang pada hendal untuk
menyediakan meter kelajuan, meter perjalanan dan maklumat pelbagai bateri.
Basikal juga menggunakan konfigurasi powertrain yang sama dengan basikal
Classic, tetapi sebaliknya kotak gear tiga kelajuan ia menerima lapan kelajuan
Shimano Nexus hub gear. Karbon e-Bike boleh didapati dalam tiga saiz bingkai
yang berbeza.
Pengeluaran
tiga basikal Caterham ini akan bermula pada musim bunga tahun 2014. Yang Brutus
750 akan menjadi yang pertama dari barisan pengeluaran, dengan Classic dan
Karbon e-basikal untuk mengikuti lewat tahun ini.
Sumber : Caterham Bikes
0 comments:
Post a Comment