IT

Perkongsian isu-isu perkembangan Teknologi dari dalam dan luar negara yang terkini..

Monday, 16 December 2013

Nvidia G-Sync dikaji semula: Adakah monitor berteknologi permainan mencipta semula baru, atau hilang sebagai produk khusus?


Pada bulan Oktober, Nvidia mendedahkan teknologi penyegerakan monitor baru yang direka untuk meningkatkan pengalaman permainan melalui penyegerakan secara langsung dengan GPU dan bukannya bergantung kepada sistem masa selari. Digelar G-Sync, kaedah baru yang boleh merevolusikan teknologi monitor - jika ia menyampaikan seperti yang diiklankan. Sekarang ulasan pertama G-Sync berada, jenis peningkatan dunia sebenar kita yang dilihat?


Setakat ini, keputusan yang bercampur-campur - tetapi tanggapan awal adalah positif. G-Sync berfungsi dengan memadankan kadar menyegarkan monitor secara langsung dengan kadar seri GPU, memastikan bahawa bingkai dipaparkan apabila ia tiba, tanpa mengoyak atau gagap. Dalam teori, ini menyebabkan satu pengalaman keseluruhan lebih licin.




Dengan teknologi di peringkat awal itu, masih terdapat beberapa sifat-sifat dan batasan. Kit awal Nvidia dihantar serasi dengan hanya satu Asus monitor. Mereka bergantung kepada DisplayPort (tiada HDMI atau DVI ), dan mereka tidak membawa audio. Kadar Refresh juga terhad kepada 144Hz , had praktikal monitor - walaupun ia diingat bahawa ini adalah satu had panel. Tidak seperti TV moden , kadar refresh panel diiklankan di memaparkan seperti VG248QE Asus adalah kadar refresh benar, orang-orang yang tidak penentu . Anand percaya bahawa kita tidak lama lagi akan melihat panel IPS pada 2560 × 1440 , tetapi buat masa tahun 1920 × 1080 TN- panel Asus adalah semua ada untuk menguji dengan.

Keputusannya disini agak menarik , dan sangat permainan yang bergantung kepada . Dalam enam gelaran AnandTech dimainkan ( Creed Assassin , Arkham Origins, Tidur Anjing, DotA 2, StarCraft II, dan BioShock Infinite ) , G -Sync baik AC: 4, bertambah baik Batman: AO, tetapi berlari Tidur Anjing secara dramatik lebih teruk. DotA 2 dan StarCraft II kedua-duanya mencuci dan BioShock Infinite satu kes berpecah. Pada kadar refresh 144Hz , BioShock Infinite tidak gagap atau lusuh banyak, tempoh - tetapi G -Sync tidak membantu menyelesaikan isu-isu yang boleh dilihat yang berlaku.

Nvidia G-Sync teknologi: Satu FPGA Altera dipasangkan dengan 768MB DDR3 RAM. Ini pergi dalam monitor anda di suatu tempat. [Kredit Image: AnandTech]

Keputusan itu, adalah sementara dan G -Sync tidak kira bagi setiap perlawanan , ia boleh membuat perbezaan yang dramatik dalam gelaran tertentu , terutamanya jika anda upgrade dari panel 60Hz. Asus menganggarkan bahawa VG248QE , yang biasanya berjalan kira-kira USD$ 280, akan pergi untuk USD$ 400 dengan kit G -Sync terbina didalam. Itu merupakan penambah kos yang besar , terutamanya bagi panel TN - AnandTech berharap bahawa kita akan melihat teknologi yang dibina dalam 2560 × 1440 memaparkan , di mana ia juga mungkin lebih masuk akal untuk sebab FPS. G -Sync yang terbaik dalam permainan di mana kadar bingkai berlegar antara 30 dan 60 fps. Kad mewah moden mempunyai masalah kurang pada 1920 × 1080, tetapi mengambil hits lebih berat pada 2560 × 1440.

Ditanya mengenai masa depan jangka panjang teknologi, yang kekal sebagai soalan terbuka. Kelemahan G -Sync adalah bahawa anda berkesan dikunci ke dalam paparan tunggal dan kad grafik Nvidia . Jelas sekali dari perspektif Nvidia itu adalah satu positif yang besar, tetapi ia juga boleh mengehadkan permainan berbilang paparan. Namun, teknologi itu pada peringkat awal dan semua laporan adalah bahawa ia boleh meningkatkan pengalaman permainan keseluruhan , sekurang-kurangnya beberapa kali . Itulah tempat permulaan yang baik untuk mana-mana teknologi baru - kita akan melihat di mana ia pergi dari sini.

Sumber : Nvidia 
Share:

0 comments:

Post a Comment

Contact Us

Name

Email *

Message *

Popular Posts

JUMLAH PAPARAN HALAMAN

Blog Archive

Adakah Teknologi dapat diikuti oleh anda?

Flickr Images

  Imsak      5:32
  Subuh      5:42
  Syuruk      7:04
  Zohor      13:14
  Asar      16:37
  Maghrib      19:22
  Isyak      20:36

About


About me

Translate

Flickr Images

Popular Posts

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

Pages

Theme Support

PETIR MERAH