IT

Perkongsian isu-isu perkembangan Teknologi dari dalam dan luar negara yang terkini..

Saturday, 18 January 2014

Konsep Kereta Nissan dazzles Detroit

Nissan at NAIAS 2014 

Nissan datang dengan Konsep Sukan Sedan yang diadakan di Amerika Utara Auto Show minggu ini. Pratonton sedan sporty pengeluaran sebahagian besarnya dianggap sebagai generasi akan datang Maxima, konsep menunjukkan masa depan yang lebih berani untuk Nissan empat pintu. SSC dikelilingi oleh beberapa konsep lain yang menarik dan prototaip di podium Nissan, termasuk dua sedan kecil tersendiri dan kenderaan penyelidikan autonomi.
Konsep Sport  Sedan

 The V-shaped front-end gives the SSC a sort of arrow-like presence

DariSwooping’ itu, sisi tiga dimensi, untuk lampu hadapanflying-V’, konsep mewah "Strad Amber"  mantel, ia cukup jelas bahawa Sedan Sukan itu adalah semua tentang bermain dengan gaya. Untuk kraf kereta sukan daripada sedan, Nissan menanam SSC rendah ke tanah, menambah perkadaran luas, memberikan ia garis atap tajam ketara menurun, dan cuba untuk mewujudkan "unjuran yang sentiasa popular gerakan, walaupun kenderaan itu masih berdiri megah . "

"Garis atap tajam yang inovatif, juga tersebar luas di Resonance dan Rakan-ME, menjadikannya kelihatan seolah-olah tidak ada tiang di semua sudut, meningkatkan rasa athleticism dan sportiness," kata Naib Presiden Kanan dan Ketua Pegawai Kreatif Nissan Shiro Nakamura. " Garis atap tajam ini juga menyumbang kepada kelas yang terkemuka pendirian Sukan Sedan Konsep ini, yang baki rupa badan yang besar yang lebih rendah dan kabin diselaraskan."

Nissan memang berjaya dalam membuat kereta itu sportier daripada barisan semasa sedan , tetapi reka bentuk adalah sedikit berlebihan untuk rasa kita. Perkadaran yang bagus, tetapi pereka perlu memudahkan pihak dan fascia depan banyak untuk kereta supaya rayuan itu luas sedan seperti Maxima.

The SSC's side body lines provide connection between tires

Kami menjangkakan bahawa sedan pengeluaran diilhamkan oleh SSC akan kehilangan Bodywork yang sibuk, tetapi seperti Toyota FT -1, konsep ini Pratonton arah reka bentuk masa depan. Nissan mengatakan bahawa konsep itu, bersama-sama dengan Kawan -ME dan konsep Resonance tahun lepas , akan mempengaruhi pengeluaran reka bentuk masa depan. Secara khusus, ia mengatakan bahawa " V- Motion " depan-belakang, lampu bumerang dan bumbung terapung dikongsi oleh ketiga-tiga kereta konsep akan ditulis ke dalam kenderaan pengeluaran terikat, daripada sedan untuk lompat parti .

Di bawah hud, SSC membawa 300 + hp enjin V6 3.5 liter disambungkan kepada Xtronic CVT sukan ditala , memberikan jus cukup untuk memenuhi janji badan menaiki sporty. Penggantungan berprestasi-teredam punca yang membantu.

Cat Strad Amber Konsep ini telah diilhamkan oleh rupa kaya dengan biola. Rupa akhir telah dicapai dengan menggunakan satu JAS luar oren- kuning lebih asas emas.


Konsep IDX Freeflow dan NISMO

Nissan's IDx Freeflow at NAIAS 2014

The Sport Sedan merupakan acara utama Nissan , tetapi ia telah disertai oleh beberapa undercards yang menarik. Toyota menunjukkan dua konsep IDX bahawa ia asalnya memulakan kerjaya pada tahun lepas di Tokyo Motor Show. The IDX Freeflow dan IDX NISMO adalah eksperimen dalam bersama penciptaan, satu proses di mana Nissan bekerja rapat dengan sasaran demografi awal dalam peringkat pembangunan.

" IDX NISMO dan IDX Freeflow menunjukkan bagaimana Nissan menggunakan kaedah pembangunan produk baru dan inovatif untuk memenuhi keperluan pelanggan yang lebih muda yang mempunyai idea-idea yang menarik novel , dan melibatkan diri dengan mereka untuk membina kereta yang mereka mahu, " jelas Nakamura.

Nissan bekerja dengan orang muda dari "generasi ibunda digital" ( mereka yang lahir selepas tahun 1990 ) untuk mengetahui apa yang mereka cari di dalam kenderaan. Ternyata, apa yang mereka cari adalah amat mudah: bahagian klasik "tiga kotak" kereta, dengan petak enjin, penumpang dan kargo. Nissan tidak hanya membina kereta lama boxy fesyen , bagaimanapun, tetapi bekerja dalam parameter sedan kecil tiga kotak untuk memberi IDX personaliti yang semua sendiri.

The IDx Nismo has a lightweight 19-in wheel and 225/40 tire package




Sebagai orang-orang biasa dengan prestasi Nissan sudah pasti dapat meneka, yang NISMO adalah kereta IDX lebih sporty. Panjangnya 13.5 -kaki (4.1 m ) dan 4.3 - kaki ( 1.3 m ) Ketinggian adalah sama seperti yang Freeflow , tetapi ia berdiri lebih luas pada 5.9 kaki ( 1.8 m) ( berbanding Freeflow ini 5.6 ft/1.7 m). Elemen sporty lain memisahkan ia adalah hidung yang terbalik- condong , sisi yang dipasang ekzos , panel karbon dan spoiler aero. Yang 19- dalam roda menerima kuasa daripada enjin turbo 1.6 liter CVT dan sporty dengan racey luar enam kelajuan manual anjakan mode.The IDX Nismo ini dilengkapkan di dalam dengan kerusi Alcantara -dipotong , tolok utilitarian dan trim suede merah.

Walaupun kedua-dua model paparan yang sejuk, mereka hanya sebahagian kecil daripada bilangan dari segi kemungkinan. Di Tokyo Motor Show, Nissan bekerjasama dengan Oculus dan AKQA untuk menyediakan showgoers dengan alat menarik 3D maya realiti ( yang berbunyi dasarnya seperti besar , mewah configurator kereta) untuk mereka bentuk versi mereka sendiri , menyebabkan lebih daripada 100 imej IDX berbeza maya .

Konsep IDX maya

A virtual IDx concept  
Sumber : Nissan

Share:
Location: Shah Alam, Selangor, Malaysia

0 comments:

Post a Comment

Contact Us

Name

Email *

Message *

Popular Posts

JUMLAH PAPARAN HALAMAN

Blog Archive

Adakah Teknologi dapat diikuti oleh anda?

Flickr Images

  Imsak      5:32
  Subuh      5:42
  Syuruk      7:04
  Zohor      13:14
  Asar      16:37
  Maghrib      19:22
  Isyak      20:36

About


About me

Translate

Flickr Images

Popular Posts

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

Pages

Theme Support

PETIR MERAH